Dimecres 28 de juny de 2017
    castellano  
Notícies
Agenda
Altres Notícies
Divendres 19 de maig
Actualització del brot de toxiinfecció alimentària per la ingesta de tonyina
Dijous 11 de maig
Intoxicació alimentària per histamina per consum de tonyina
19 d'abril de 2017
AECOSAN CONSIDERA QUE LES EMPRESES PODEN UTILITZAR NUMERACIONS 902 EN ELS SEUS SERVEIS D’ATENCIÓ AL CLIENT
2 de febrer de 2017
INFORMACIÓ ALS AFECTATS PER LA CLÀUSULA SÒL PER PRESENTAR LES SEVES RECLAMACIONS
22 de desembre de 2016
AFECTATS CLÀUSULA SÒL : UNAE INSTA A LA BANCA A COMPLIR LA SENTÈNCIA DEL TJUE SENSE NECESSITAT DE RECÓRRER ALS JUTJATS
 
Notícies
 
 
A PUNT D'ENTRAR EN VIGOR LA NOVA TARIFA HORÀRIA DE LA LLUM
L'1 d'octubre arrenca la nova tarifa horària de la llum, a través de la qual els consumidors pagarem en funció del consumit a cada hora, i en funció del preu que la llum tingui en aquell moment.
Com a valoració inicial és evident que el sistema no ajuda a clarificar gens el preu de la l’electricitat, al contrari, serà quasi impossible controlar si la nostra factura és correcta i quin preu ens estan aplicant en cada moment del dia. A més a més, el consumidor no pot controlar quants kilowats ha gastat en cada horari, per tant s’ha aconseguit que definitivament els consumidors haguem de fer un acte de fe quan rebem la factura. Per començar, cal recordar que aquesta mesura només afecta als consumidors que disposin d’una potència inferior a 10 Kwh. Si un consumidor en aquesta situació (unes 17.000.000 de llars a Espanya) vol saber el preu de la llum del dia següent, ho podrà consultar a partir de les 20.15 a la web de Red Eléctrica de España. No és massa realista imaginar que totes les llars d’Espanya es dediquin a mirar cada dia al vespre, quin preu tindrà la llum el dia següent. En aquest sentit ja estan apareixent vàries App’s per tenir la informació més assequible al mòbil. Per tal que el comptador pugui registrar el consum per hores, cal que disposem d’un comptador intel•ligent. Les empreses distribuidores porten temps canviant els comptadors, però aquesta tasca no acabarà fins al 2018. Aleshores que passa amb els que no disposin de comptador intel•ligent? Doncs que seguiran pagant la tarifa coneguda com PVPC (Precio Voluntario al Pequeño Consumidor), un preu que de voluntari no en té res, i que es revisa trimestralment, substituint l’escandalosa subhasta elèctrica que ha existit els últims anys. Per tant, per tots aquells que encara no disposen del nou comptador les coses segueixen igual. ARa bé, aquells que ja tenen comptador intel•ligent voldran saber a quina hora surt la llum més barata. Caldrà veure com evoluciona el mercat energètic cada dia, però majoritàriamnt el mercat majorista fixa els preus més baixos a les hores de menys demanda: des de les 23.00 o 24.00 hores de la nit, fins al migdia del dia següent, sent la matinada, com és de suposar, les hores més econòmiques. Per tant, ja ens imaginem les queixes veïnals pel soroll de la rentadora al llarg de la matinada. Però hi ha altres factors que influeixen molt en el preu, per exemple els dies de vent, l’energia eòlica pot fer enfonsar els preus. I en canvi, els dies que el vent no bufi el preu es pot disparar. És a dir, que si volem pagar un preu just per l’electricitat ens hem de llevar de matinada, i sortir al balcó a veure com bufa el vent. Bromes a part, no hem d’oblidar que el preu de l’electricitat només influeix en el 37% de la factura, la resta són impostos directes o indirectes, i costos del sistema (potència i peatges d’accés). L’Estat també va obligar a les elèctriques a oferir una tarifa plana per aquells consumidors que no volien estar sotmesos a aquesta incertesa i dependència del rellotge i les condicions eòliques, però fins ara les tarifes fixes que s’han donat a conèixer són francament desmotivadores, i com que en aquesta obligació no figura cap límit en el preu, és evident que a les elèctriques no els interessa massa aquest tipus de facturació. Els organismes de consum ja veiem una possible onada de reclamacions de clients que no entenen o no estan conformes amb les factures rebudes. En aquests casos les reclamacions cal dirigir-les a les comercialitzadores que tingui cada client, però aquestes, com és costum últimament diran que les lectures de consums són cosa de la distribuidora. Ara bé, el consumidor segons la normativa vigent ha de dirigir les reclamacions a la comercialitzadora, i no a la distribuidora. Un cop més fent les coses senzilles als seus clients. Entre les opcions que recomanen els tècnics per abartir la factura, últimament destaca la de baixar la potència de l’habitatge, però compte, perquè tot habitatge necessita una potència mínima per garantir que la instal•lació pot suportar el funcionament dels diferents aparells, de forma simultània. Sovint alguna elèctrica explica que hi ha moltes zones en les que la companyia pateix talls de subministrament, degut a que les potències contractades no s’ajusten a la potència necessària pel bon funcionament de la xarxa. Una altra opció és una tarifa de discriminació horària que bonifica el preu a les hores entre les 00.00 i la 13.00, però penalitza considerablement el consum la resta del dia, per tant tret que els hàbits de consum de l’habitatge encaixin molt amb aquest horari no és una opció rentable. Dit d’una altra manera, no és una opció rentable per la majoria d’habitatges del país. Si algú vol saber quina és la millor tarifa pel seu habitatge pot entrar a la web de la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia on s’ofereix un comparador de tarifes. Aqui és on les petites comercialitzadores tenen molt a dir.
 
C/Roger de Llúria, 44, 3er 3ª 08009 Barcelona Tel. 93 301 26 27