Dijous 26 d'abril de 2018
    castellano  
Notícies
Agenda
Altres Notícies
10 d'abril de 2018
MODIFICACIÓ DE LA NORMATIVA DE VIATGES COMBINATS I SERVEIS DE VIATGE VINCULATS.
3 d'abril de 2018
SPAM TELEFÒNIC I LES TRUCADES I VISITES COMERCIALS
27 de març de 2018
ALERTA ALS CONSUMIDORS AFECTATS PER L’ADQUISICIÓ DEL DESCODIFICADOR BLUSENS WEBTV
16 de març de 2018
POSEM FRE AL SPAM TELEFÒNIC I A LES TRUCADES I VISITES COMERCIALS
21 de febrer de 2018
UNAE VA ATENDRE 3.060 CONSULTES DE PERSONES CONSUMIDORES AL LLARG DE 2017
 
Notícies
 
 
PUJADA DE PREU SIMULTÀNIA DELS TRES OPERADORS DE TELEFONIA DOMINANTS
Dimecres 18 de maig de 2019
Orange, Vodafone i Movistar han aconseguit una posició de força al mercat que trenca la competència real, i els converteix en un potent “lobby” capaç de fer i desfer al seu gust, si les autoritats no actuen frenant aquest abús.

Vodafone va incrementar el preu del seus paquets el passat mes entre 2 i 3 euros, segons la tarifa contractada. El passat mes de febrer va ser Movistar qui va incrementar 3 euros al mes la seva tarifa Fusión (al maig de 2015 ja havia incrementat 5 euros aquest servei). A més a més ha anunciat que a partir del 18 de maig cobrarà fins a 15 euros addicionals per excés de consum de dades de mòbil. També Orange va pujar a principis d’any 3 euros la tarifa Cangur, i també cobrarà l’excés de dades de mòbil contractades. En tots els casos, existeixen contractes vigents que contemplen que cal comunicar amb un mes d’antel·lació qualsevol variació en les condicions, per tal que el consumidor pugui escollir si segueix amb la companyia, o bé, rescindir sense cost el contracte.

Ara bé, quan són tots els operadors principals que pugen preus amb tan poc espai de temps podem estar parlant amb tota seguretat d’un abús lesiu als drets generals dels consumidors. El motiu principal sembla ser els canvis en el mercat que els operadors dominants controlen a l’haver absorbit els competidors com Jazztel (adquirida per Orange), Ono (adquirida per Vodafone), i l’aparició de marques low cost integrades dintre de les companyies dominants com Tuenti, Simyo o Lowi.

Més dels 90% de les línies pertanyen als tres grans operadors, i això els hi permet controlar el mercat al seu gust. Movistar i Orange anuncien el cobrament per consum addicional de megas a la tarifa contractada, sent el consumidor qui ha de sol·licitar mantenir les condicions. Aquesta pràctica és incorrecte, ja que en qualsevol cas el procediment hauria de ser el contrari, oferint el canvi al consumidor, i que aquest el contractés. En aquest cas procedeix l'actuació de la CNMC ja que aparentment l'actitud dels tres grans operadors sembla contrària a les d'un mercat que no alteri la lliure competència.

Per altra banda també posem en dubte les formes de comunicació de variació de les condicions, i també en el fet que sigui el consumidor qui hagi de sol·licitar la no aplicació d'un cost addicional, en compte d'activar el servei de forma voluntària si hi està interessat.

MOVIL
 
C/Roger de Llúria, 44, 3er 3ª 08009 Barcelona Tel. 93 301 26 27