Dijous 26 d'abril de 2018
    castellano  
Notícies
Agenda
Altres Notícies
10 d'abril de 2018
MODIFICACIÓ DE LA NORMATIVA DE VIATGES COMBINATS I SERVEIS DE VIATGE VINCULATS.
3 d'abril de 2018
SPAM TELEFÒNIC I LES TRUCADES I VISITES COMERCIALS
27 de març de 2018
ALERTA ALS CONSUMIDORS AFECTATS PER L’ADQUISICIÓ DEL DESCODIFICADOR BLUSENS WEBTV
16 de març de 2018
POSEM FRE AL SPAM TELEFÒNIC I A LES TRUCADES I VISITES COMERCIALS
21 de febrer de 2018
UNAE VA ATENDRE 3.060 CONSULTES DE PERSONES CONSUMIDORES AL LLARG DE 2017
 
Notícies
 
 
CONSELLS ABANS D’INICIAR UN VIATGE
Dilluns 20 de juny de 2016
Informació bàsica per conèixer els nostres drets i deures abans d’iniciar un viatge

Si optem per contractar un viatge a través d’una agència de viatges, el primer que cal fer és estudiar bé els catàlegs, la publicitat és vinculant. Cal sol•licitar horaris detallats dels mitjans de transport, categoria dels allotjaments i assegurances vinculades. També cal demanar el telèfon de contacte amb l’organitzador per si sorgeix qualsevol urgència durant el viatge.

Pel que fa als pagaments, l’agència no us pot demanar més d’un 40% del preu de forma anticipada. Hi ha determinats casos en que es pot variar el preu del viatge, sempre que al contracte estigui recollida aquesta possibilitat: variació cost dels transports o els carburants, canvi de moneda, impostos, per manca de participants, etc. Si el canvi de preu és per altres motius, l’agència ho va de notificar i en cas de no estar conforme, podeu optar per un viatge equivalent o la cancel•lació del viatge i reemborsament dels imports abonats. Informeu-vos bé de les despeses de cancel•lació i els terminis per executar-la. Comproveu si existeix alguna assegurança de cancel•lació i què cobreix, ja que sovint aquestes assegurances només cobreixen casos extrems, com per exemple casos d’hospitalització, o similars.

Quan és el consumidor qui desisteix del viatge, tindrà dret a la devolució de les quantitats lliurades però haurà de pagar una indemnització a l’agència en alguns supòsits:

 - Entre 10-15 dies d’antel•lació, cal abonar les despeses de gestió i anul•lació, i el 5% de l’import del viatge.
 - Entre 3-10 dies d’antel•lació, cal abonar les despeses de gestió i anul•lació, i el 15% de l’import del viatge
 - 48 hores d’antel•lació, cal abonar les despeses de gestió i anul•lació, i el 25% de l’import del viatge.
- Si no ens presentem a l’hora de la sortida, no tindrem dret a cap retorn de la quantitat abonada.

No oblideu consultar amb la vostra companyia de telefonia els preus de les tarifes de roaming, tant de trucades com de dades al país de destí, si viatgeu a l’estranger.

Informeu-vos bé dels vostres drets i terminis de reclamació en cas de tenir alguna incidència amb el transport (cancel•lació de vol, pèrdua d’equipatge, etc.). Si no esteu conforme amb algun aspecte del viatge podeu dirigir una reclamació a l’agència amb la que heu contractat.

MALETAS
 
C/Roger de Llúria, 44, 3er 3ª 08009 Barcelona Tel. 93 301 26 27