Dijous 26 d'abril de 2018
    castellano  
Notícies
Agenda
Altres Notícies
10 d'abril de 2018
MODIFICACIÓ DE LA NORMATIVA DE VIATGES COMBINATS I SERVEIS DE VIATGE VINCULATS.
3 d'abril de 2018
SPAM TELEFÒNIC I LES TRUCADES I VISITES COMERCIALS
27 de març de 2018
ALERTA ALS CONSUMIDORS AFECTATS PER L’ADQUISICIÓ DEL DESCODIFICADOR BLUSENS WEBTV
16 de març de 2018
POSEM FRE AL SPAM TELEFÒNIC I A LES TRUCADES I VISITES COMERCIALS
21 de febrer de 2018
UNAE VA ATENDRE 3.060 CONSULTES DE PERSONES CONSUMIDORES AL LLARG DE 2017
 
Notícies
 
 
LES APPS DE COMPRAVENDA DE PRODUCTES ENTRE PARTICULARS PER INTERNET
8 de febrer de 2018
Els últims anys han proliferat les apps que ofereixen la possibilitat de compraventa d'articles entre particulars. Atès que en la majoria de casos l'empresa intermediària no és responsable dels problemes que es puguin donar entre les parts, cal prendre al

Els usuaris d’aquestes xarxes poden vendre coses que no necessiten, o trobar bones ofertes de productes de segona mà, però en ocasions ens podem trobar casos de persones que pretenen aprofitar-se d’aquells que pretenen  comprar o vendre algun article.

No és habitual trobar-se amb problemes, però sempre hem de tenir en compte algunes precaucions i consells per evitar sorpreses desagradables. Alguns usuaris d’aquestes apps han denunciat estafes o fraus per:

1)       La venda de productes presumptament robats. És difícil saber si ens volen vendre un producte robat.

Recomanacions: Demanar tota la informació, característiques i especificacions tècniques del article que vulguem comprar. La mateixa policia reconeix que si ens han robat alguna cosa, mirem la possibilitat de mirar a través d’aquestes apps si apareix algun article similar o idèntic al nostre.

En cas de problemes denunciar-ho a la policia.

 2)    Pagar per algun article i no els hi ha arribat. Si ho hem fet via transferència, no sempre es segur que desprès ens enviïn l’article.

Recomanacions: Realitzar les transaccions personalment (pagament en efectiu i entrega immediata del producte) o, en cas de no poder-se fer, optar per realitzar el pagament a través de sistemes de pagament segurs que permetin resoldre controvèrsies entre comprador i venedor i, depenent del cas, poder recuperar l'import. Si s'ha pagat i no arriba el producte, o s'ha enviat el producte i no s'ha rebut l'ingrés, cal fer una denúncia a la policia per un pressumpte delicte d’estafa o frau.

3)       Comprar algun article i no funciona correctament, o s’espatlla al cap de pocs dies.

Recomanacions: veure i provar personalment l’article abans de comprar-lo. En cas de tenir problemes no regeix normativa en matèria de protecció dels consumidors donat que no hi ha relació de consum al perfeccionar-se el contracte entre particulars. En aquests casos regiria una garantia davant el venedor de 6 mesos segons disposa el Codi Civil en matèria de vicis ocults en la compravenda. El problema és que si el venedor no vol respondre dins els 6 mesos següents, abans que s’esgoti aquest termini hem d’interposar la corresponent demanda judicial; però moltes vegades donada la poca entitat econòmica del producte el comprador desisteix de qualsevol acció contra el venedor si li ha d’implicar anar a judici.

 

CONSELLS A TENIR EN COMPTE:

-        Desconfiar de productes massa bé de preu, ja que podria ser un frau.

-     Mirar bé el perfil del venedor per veure opinions, comentaris i valoracions d’altres usuaris.

-     Intentar sempre posar-se en contacte amb persones que estiguin a prop nostre, o que no sigui excessivament difícil quedar amb ells. Evitar enviar productes a altres poblacions.

-      No facilitar informació ni dades personals que no siguin imprescindibles per la transacció.

     -    En cas de tenir algun dels problemes esmentats sempre tenim la opció  de denunciar-ho davant la policia en cas d’estafa o frau, i per la via civil en cas d’incompliment del contracte de compravenda.

apps
 
C/Roger de Llúria, 44, 3er 3ª 08009 Barcelona Tel. 93 301 26 27