Dijous 26 d'abril de 2018
    castellano  
Notícies
Agenda
Altres Notícies
10 d'abril de 2018
MODIFICACIÓ DE LA NORMATIVA DE VIATGES COMBINATS I SERVEIS DE VIATGE VINCULATS.
3 d'abril de 2018
SPAM TELEFÒNIC I LES TRUCADES I VISITES COMERCIALS
27 de març de 2018
ALERTA ALS CONSUMIDORS AFECTATS PER L’ADQUISICIÓ DEL DESCODIFICADOR BLUSENS WEBTV
21 de febrer de 2018
UNAE VA ATENDRE 3.060 CONSULTES DE PERSONES CONSUMIDORES AL LLARG DE 2017
14 de febrer de 2018
LA MEDIÀTICA NOVA OFERTA D’ENDESA PER ESTALVIAR EN LA NOSTRE FACTURA (TARIFA TEMPOHAPPY)
 
Notícies
 
 
POSEM FRE AL SPAM TELEFÒNIC I A LES TRUCADES I VISITES COMERCIALS
16 de març de 2018
Des de fa molt de temps patim aquest tipus de pràctiques comercials per part de certes empreses per tal de vendre algun producte o servei que en la majoria de casos no desitgem ni necessitem.
Són moltes les ocasions que podem rebre molestes trucades tant al telèfon fixe de casa com també als nostres mòbils, i a vegades és difícil identificar-les, doncs s’amaguen sota l’aparença d’un número de telèfon normal. Igualment molestes són les visites que fan els comercials personalment al nostre domicili intentant aconseguir vendre algun producte innecessari, o fer nous clients, millorar les condicions d’algun servei ja contractat amb un altra companyia. Què podem fer al respecte?.

QUINS SÓN ELS TIPUS DE TRUCADES QUE PODEM REBRE? Bàsicament poden ser tres tipus:

1) Robocalls: són aquelles trucades automatitzades que han estat prèviament gravades i que ens ofereixen diferents tipus de serveis.
 2) Spam telefònic: trucades que fan els propis comercials de les companyies per oferir-nos les seves ofertes o, aparentment, millorar algun servei que poguéssim tenir contractat.
3) Estafadors: que suplanten la identitat d’algunes empreses o entitats per aconseguir informació o dades personals de la víctima i obtenir benefici econòmic.

COM PODEM EVITAR-LES? Es poden bloquejar les trucades de números individuals des de el nostre terminal, o contractar un servei de protecció contra aquestes trucades (apps antispam: hiya, nomorobo o robokill). Les companyies telefonia poden vendre com a servei addicional una protecció útil contra aquestes trucades. També ens podem subscriure a la LLISTA ROBINSON per tal de lliurar-nos del spam telefònic ( enllaç: https://goo.gl/PUZWUm )

 LES VISITES A DOMICILI també representen una molèstia per a tots, sobretot per la seva insistència i agressivitat en les tècniques de venda. En la majoria de casos els comercials pretenen vendre productes innecessaris i/o no desitjats, o suposadament millorar prestacions d’algun servei ja contractat. El més preocupant és que a certs col·lectius, com pot ser la gent gran, els acaben convencent per comprar un producte o contractar un servei amb aparents condicions immillorables, però que a la llarga surten molt més cars ( la majoria finançats amb condicions abusives) i que no serveixen per la suposada finalitat promesa (mala qualitat, manca d’un servei d’assistència en cas d’avaria per fer servir la garantia).

COM EVITAR-LES? En primer lloc, evitar obrir la porta a persones desconegudes, i en cas que ho fem, no precipitar-nos a signar cap document, ni facilitar cap dada personal o bancària nostre. Si ens interessa el que ens puguin oferir, hem de veure si ho necessitem o tindrà alguna utilitat o avantatge, i ens han de facilitar abans de signar res tota la documentació relativa al producte o servei. En qualsevol cas tenim Dret de Desistiment dins els 14 dies naturals posteriors a la formalització del contracte.
 
C/Roger de Llúria, 44, 3er 3ª 08009 Barcelona Tel. 93 301 26 27