27 | 03 | 2018

Diversos consumidors van adquirir un descodificador d’aquesta marca per poder tenir accés a internet des de el seu televisor, però recentment han pogut comprovar que l’aparell ha quedat inactiu i no es pot accedir als continguts

La noticia ha agafat per sorpresa als consumidors que van adquirir un descodificador marca Blusens web tv que es comercialitzava oferint la possibilitat de tenir accés a qualsevol contingut audiovisual (pel·lícules, series, canals,..) a través de les apps de lliure creació de web tv, sense límits, sense quotes. Però els aparells han quedat inutilitzats per una possible vulneració dels drets de propietat intel·lectual i els consumidors es pregunten què poden fer amb ells, ja que en molts casos, no tots, desconeixien la il·legalitat que s’estava cometen, i no podien saber que estava comprant un aparell que incomplia la normativa en matèria de propietat intel·lectual i que el dispositiu podia deixar d’oferir el servei promès.

Aquest fet pot afectar i vulnerar els interessos econòmics dels consumidors ja que van pagar per un producte que oferia un servei que ha resultat il·legal, i ara es veuen perjudicats per. La responsabilitat per als culpables pot ser constitutiva de delicte i es demana la intervenció de la Fiscalia, però com a consumidors podem també optar per les vies de consum.

Què podem fer com a consumidors? En alguns casos es pot considerar que amb la compra d’aquest dispositiu s’ha produït una manca de conformitat respecte les funcions de l’aparell i el servei esperat, i donat que no es pot reclamar la reparació o substitució, segons la normativa en matèria de garanties podríem reclamar la devolució de l’import pagat pel mateix.

Ara bé, des de un punt d’un consumidor responsable, crític i honest, és important matisar que alguns dels que compraven aquest aparell podien ser coneixedors, o com a mínim sospitar, que tenir accés a tots els continguts (pagant només l’import del aparell), i pels quals moltes plataformes cobren unes quotes mensuals, podia ser massa bo com per plantejar-se pensar si es tractava d’una activitat de dubtosa licitud. Els organismes de consum vetllem pels interessos generals dels consumidors sense excepció, però en tot cas, als consumidors se’ls hi ha d´exigir ser coherents i honestos amb les seves accions i decisions a l’hora d’adquirir un producte o servei, i estar segurs que hem actuat correctament, per després poder reclamar amb tota la veritat i raó.

En qualsevol dels dos casos, es recomana posar-se en contacte amb els serveis jurídics d’UNAE per tal de rebre l’oportú assessorament per tal de veure possibles opcions per formalitzar la corresponent reclamació davant l’establiment on es va adquirir el dispositiu.