Davant l’intrusisme creixent que està patint el sector dels serrallers el Gremi de Serrallers de Catalunya ha editat una sèrie de consells que poden servir a les persones consumidores a detectar-lo i consumir aquests serveis amb totes les garanties possibles.
En primer lloc, cal tenir en compte que com a persones consumidores tenim dret a demanar un pressupost abans de realitzar un encàrrec i a exigir una factura amb totes les dades fiscals.
En segon lloc, hem de saber que els professionals agremiats sempre ens aconsellaran la millor opció de seguretat personalitzada i que si no quedem conformes i necessitem reclamar, tots ells estan adherits al Sistema Arbitral de Consum i als Estatuts interns del Gremi, fet que ens ha de generar confiança i ens ha de fer veure la predisposició de tots els agremiats de resoldre professionalment a qualsevol conflicte que pugui sorgir.
En tercer lloc, amb aquesta campanya el Gremi de Serrallers vol que tinguem en compte que la seguretat a casa nostra passa per les seves mans i que per tant, cal saber que si tenim una casa és necessari un sistema de seguretat perimetral i si tenim un pis la porta de la comunitat ha de ser la més segura de totes, ja que la seguretat comença en aquests punts. A més, si sortim de casa hem de donar voltes de clau, no solament tancar de cop la porta. Tanmateix, les nostres finestres han d’estar protegides amb reixes si estan a l’abast de les persones i els balcons han d’estar assegurats amb algun sistema que no permeti l’obertura amb un cop.
Per més informació sobre aquests consells, us deixem el tríptic informatiu de la campanya i la seva pàgina web https://gremiserrallers.com/blog/ .
Si voleu contactar amb nosaltres podeu escriure a unae@unae.cat o utilitzar el nostre formulari web https://unae.cat/ca/consultes .